Výlet podhůřím Orliček+ Bělá

28.09.2017

Je svátek, takže si dopřáváme větší výlet a taky pořádnou trampskou pohodu. Máme jen spacáky, trochu jídla a digitální zrcadlovku půjčenou od Járy ze školy. To znamená asi 2000 fotek za 3 dny :D Dojedeme naším autíčkem až do Liberku a poté vyrážíme proti proudu liberského potoka až do Kačerova, kde byla naše první větší zastávka. Až tam jsme se dozvěděli, že Kačerov patří nově do památkové chráněné oblasti a to kvůli velkému množství krásných starých chalup.

Mají tam i krásný zarostlý hřbitov se zrekonstruovaným kostelíkem a parádními výhledy na vesnice ležící dole v údolí.

Od místního pána jsme se dozvěděli, že kousek nad vesnice je několik rybníčků, tak jsme je šli prozkoumat.

Tito dobří lidé nás ubytovali v jejich krásné chalupě. Jára se s pánem zakecal o špejcharu, který leží nedaleko jejich chalupu a v hovoru mu prozradil, že budeme spát nejspíš někde v zastávce. Natož za pár minut přijel za námi na hřbitov s tím, že ho manželka vyčinila, že nás nepozval na noc. Nejdřív jsme se trochu ošívali, ale s přicházející tmou jsem značně lobovala pro spaní v teple. Měli zrovna návštěvu, tak jsme měli i kulturní večer a mohli dát ochutnat náš domácí chleba a čerstvě lisovaný hruškový mošt. Měli jsme luxus, mohli jsme si vybrat ze 4 pokojů a k snídani na nás čekal hotový buffet.

Járův ranní rituál....

Ráno pokračujeme přes Paseky a dál po žluté, kde nacházíme spoustu krásných hub a sbíráme je s sebou na bramboračku. Nejvíc jsme se zasekli u oplocenky s kouzelnými houbičkami a dali si u ní oběd. Přešli jsme sjezdovku u Zdobnické seče a pokračovali po červené až do Rampuše a z ní pěkně zpět do Liberku, kde jsme ještě vykontili jídlo a dva svetry.

Houby, kam se podíváš!

Kouzelná mýtinka.

Nečekaný cestovatel.

V Liberku jsme tedy vyzvedli autíčko a přejeli jenom kousíček k Hemrovým na chalupu na Bělou. Tam se nás sešla docela dobrá partička sourozenci Brandejsovi, Kubča Marx, Barča Janečková, Ondra Herm s Dášou a ještě Anči kamarádka. V sobotu dopoledne jsme vyrazili na výlet k Plačtivce a většina lidí se nebránila vzít si na cestu naši veselou sušenku. Všichni si to pochvalovali nebo nic necítili, jen Ondra Hemr to trochu nedal a zadumal se příliš do svých myšlenek. Ondra s Járou se dokonce odvážili a si dali koupel v ledové Zdobnici.

V neděli ráno nás přijeli na chvíli navštívit i Štychaurovi s malým Pepíkem.

Výlet na každý den. S Járou jsme v neděli vstali brzo a alespoň se zašli podívat a vylezli na nedaleký vysílač. Cestou jsme v jednom sklepě našli zapomenutou buchtu, kterou jsme celou snědli. Velká mňamka.